Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Téged is érdekelhet

 

Százhalombattára jön egy japán vállalat

2013. március 02., szombat, 12:10
Szerző: MTI


Címkék: japán; Százhalombatta; vállalat;

Százhalombattán létesít gyárat a TS Tech Co. Ltd. japán autóalkatrész-gyártó vállalat - közölte Magyarország tokiói nagykövetsége szombaton.

A vállalat bejelentette, hogy 3 millió euró alaptőkével TS Tech Hungary Kft. néven létrehozza magyarországi alkatrészgyártó üzemét. A beruházás kezdő összege 1,3 millió euró, és 2015-ben kezdik meg ötven dolgozóval a Volkswagen számára autóülések gyártását az 1800 négyzetméteres gyártócsarnokban.

A városban már korábban megtelepült a szintén japán Toyo Seat, amely a Suzuki üléseit gyártja. Így a Bridgestone, az Ibiden, az Asahi Glass, a JSR és Konica-Minolta után az elmúlt fél évben ez a hatodik bejelentés új japán beruházásról, amelyből öt a gépjárműgyártáshoz kötődik.

Magyarországon Németország után Japán a legnagyobb autóipari beruházó.


 

2012.12.02. Forrás: Blikk 

Tripla árat számolnak fel a kutyachipekre

Duplán, sőt triplán akarnak kaszálni az állatorvosok a kötelező mikrochip-beültetésen, a kutyatartók pedig kénytelenek kiperkálni a törvényi maximum 3500 forint többszörösét.

A mikrochip beszerzési ára 1000 forint alatt van, az országos adatbázisba 200 forintért regisztrálják a kutya adatait – magyarázta Schneider Kinga, a Noé Állatotthon Alapítvány szóvivője. – Az új állatvédelmi törvény szerint a regisztráció, a chip és a beültetés ára együtt nem lehet több 3500 forintnál, ám az állatorvosok nagy része jóval többet húz ki a gazdik zsebéből.

A feol.hu írása szerint Fehér megyében egyetlen orvost sem találtak, aki 5 ezer forint alatt chipezne. Lapunk utánanézett az állatorvosok árlistáinak. A Szent István Állatorvosi Egyetem belgyógyászatán például a 3500 forintos chipezés mellé kötelező orvosi vizsgálat címen kérnek el még 3500 forintot. A Budapesti Állatkórházban 9500 forintot akasztanak le a kötelező chip beültetéséért, itt is vizsgálati és regisztrációs díjra hivatkoznak.

– A törvény sehol sem írja elő, hogy kötelező lenne vizsgálni a chipezésre váró kutyákat, sőt akár egy sérült ebet is el lehet látni egyedi azonosítóval – folytatta Schneider Kinga. – Ez év december 31-ig minden gazdának kötelező chipeztetni az állatot.

Címkék: kutyák kutyachip chip

 

Az amerikai nagykövet alapítványát is kizárták Megjelent: 2012.12.03. 

  • Az adóhatóság közzétette, mely alapítványokat törölték az szja 1 százalékára jogosító civil kedvezményezettek közül 2012-re. Ezernél is többen kerültek erre a listára.

 

A regisztrált több mint 24 ezer civil szervezetből 1035 nem gyűjtheti majd a 2012-es adóévi szja-bevallások idején az adónk egy százalékát.

Köztük van a tiszaburai „Pusztataskony-kápolna felújításáért” alapítvány is, amelyről már írtunk, mivel az egy főre jutó legnagyobb adományok között dobogós helyet foglalt el. A 2011-es szja 1 százaléánakk gyűjtésekor azzal tűntek ki, hogy egyetlen adakozójuk volt, akitől 378 ezer forint érkezett, ami több mint tízmillió havi adóalapra utal. Az alapítvány elnöke Szapáry György amerikai nagykövetünk, aki kérdéseinkre azt válaszolta: évek óta támogatja adója egy százalékával (is) az alapítványt.


Fotó: MTI / Bugány János

Érdekesség még, hogy az ismerősen csengő nevű szolnoki Szemünkfénye Alapítvány is a töröltek listáján szerepel. De ez az alapítvány nem azonos a pécsi Szemem Fénye (gyermekbeteg-szállító és gyermekmentő szervezet), illetve a borsodi Szemünk Fénye Alapítvánnyal (program és rendezvényszervezés) – ez utóbbi két szervezet jövőre is gyűjtheti az 1 százalékokat.

 
 
 

Iszonyú drágán megfizetünk az áruházi pontgyűjtőkért

[origo]|2012. 11. 22., 14:28|Utolsó módosítás:2012. 11. 27.,

 

 

 

A hűségkártyás programoknál ezer forint kedvezmény eléréséhez legalább ötvenezer, de akár több százezer forintot is el kell költeni. Cserében a cégek lényegében ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói adatbázisokhoz, akik így azt is könnyen fel tudják térképezni, hogy kinek melyik a kedvenc bora.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) szerint elsősorban az üzletek nyernek a különböző pontgyűjtő kártyákon, és nem a vásárlók, mert a vásárláshoz képest a legtöbb esetben még egyszázaléknyi visszatérítést sem adnak. Vagyis az elköltött száz forintból van, hogy egy forint sem jön vissza. Ráadásul a cégek potom áron jutnak hozzá a vásárlók adataihoz, ami nagy kincs, akár maguk használják fel, akár továbbadják más cégeknek.

Az egyesület egy piackutatásra hivatkozva azt mondja, hogy ma a vásárlások 65-70 százalékánál villan meg a kasszánál valamilyen pontgyűjtő plasztik. "Rendszeresen használom a SuperShop kártyámat. Az év végére összejön olyan 2000 forint körüli összeg, amit le szoktam vásárolni karácsony előtt. Szeretem, mert tényleg ingyen adnak 2000 forintot, és halál egyszerű, csak oda kell adni a kártyát, és kész" - mondta egy harmincas nő az [origo]-nak.

Az egyesület számszerűsítette azt is, hogy a különböző pontgyűjtő kártyák esetében 1000 forint kedvezményhez/ajándékhoz mennyit kell költeni. Az Agip-Tigáz Premio Club kártyánál ehhez 88 ezer, az Auchan Bizalomkártyánál pedig 70-90 ezer forintnyi összeget kell elkölteni. A Brendon babaáruházakban 50 ezer forintos vásárlás után jár 1000 forintnyi kedvezmény.

A Tesco Clubcarddal ezer forint kedvezményhez 200 000 forint, a SuperShopnál (az üzemanyag, a gyorséttermi költés és az élelmiszerbolti költés kombinációját véve) 202 000 forint, míg a Multipontnál (üzemanyag, gyorséttermi költés, élelmiszerbolti költés és banki tranzakció kombinációját véve) 205 000 forintot kell a pénztáraknál hagyni. A ClubSmart-kártyánál ezer forint kedvezményhez 328 000-460 000 forintot kell költeni.

Kitárulkoznak a kártyatulajdonosok

"Mit képzelnek, hogy megkérdezik, havonta mennyit keresek, és mi a hobbim!" - mondta felháborodottan egy pénzügyi végzettségű, szintén harmincas nő az [origo]-nak. Kétszer is nekifutott már kártyaigénylő nyomtatványok kitöltésének, de mindig feladta a személyes kérdések miatt. A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint is az a legnagyobb gond, hogy a kereskedők, vagy az, aki hozzáfér a vásárlási adatokhoz, a törzsvásárlóról rendkívül részletes, a fenti példánál jóval mélyebb, akár pszichológiai személyiségprofilt is össze tud rakni.

Kártya neve Kibocsátó/elfogadó Költés/visszajuttatás aránya
Agip-Tigáz Premio Club Kártya Eni Hungaria (Agip kutak) Tigáz hűségkártyával 1,1% (csak benzinre számolva)
Auchan Bizalomkártya Auchan-áruházak 1,1 - 1,4%
Brendon Brendon-áruházak 2%
Nivea Vásárlói Kártya Nivea Szépségpont üzletek 2 - 3,3%
Tesco ClubCard Tesco-áruházak 0,5%
ClubSmart Shell-benzinkutak és shopok, McDonald's 0,2 - 0,3%
Multipont Mol, CBA, KFC, OTP 0,4%
SuperShop Spar, OMV, OBI, Burger King, Wellness-Szállás.hu 0,4%
Forrás: Tudatos Vásárlók Egyesülete 

Bár a kereskedőcégek kiemelik, hogy betartják az adatvédelmi jogszabályokat, a hazai pontgyűjtő rendszerek működési szabályzatai néhol hézagosan szólnak az adatvédelemről. Vagy egy szó sem esik bennük arról, hogy mi lesz az így begyűjtött adatok sorsa, vagy annyival intézik el, mint például a Tesco, hogy a résztvevő hozzájárul ahhoz, hogy az adatait a Tesco egy piackutató cégnek, ám indokolt esetben akár külső országban lévő cégnek is továbbadhatja.

"Engem ez nem érdekel, használják nyugodtan. Azt viszonyt utálnám, ha zaklatnának reklámokkal, telefonokkal, de erre még nem volt példa" - mondta az a nő, akinek SuperShop kártyája van.

Az Auchan nem érti a TVE kételyeit, mondván ők többletszolgáltatást kínálnak a vevőknek, ami önkéntes alapon, ingyenesen vehető igénybe. Az [origo]-nak azt mondták, hogy a vásárlók adatait csak belső célokra használják fel, és azért, hogy őket személyre szóló ajánlatokról tudják értesíteni.

Fölösleges vásárlások a kerek összegért

Több bolt is kínál olyan akciót, hogy ha a vásárló összegyűjt meghatározott számú matricát, akkor valamely terméket - leginkább konyhai eszközöket vagy táskákat - kedvezményesen vásárolhat meg. A Spar most futó akciójában például 20 centis serpenyőt 30 pontért és 3799 forintért lehet megvásárolni. A serpenyő eredeti ára 17 790 forint, de ehhez 30 000 forintért kell vásárolni, és még kifizetni a termékért a 3799 forintot. Annak megérheti, aki amúgy is az adott boltban vásárol, és az akció nélkül is vett volna edényeket.

A Spar kommunikációs vezetője, Fehér István azt mondta az [origo]-nak, hogy ez az akció igazán a vásárlónak éri meg, mert olyan termékhez juthat kedvező áron, amit amúgy nem biztos, hogy megengedhetne magának. A Sparnak jó, mert növeli a vásárlói kötődést, a WMF-nek pedig azért, mert ismertebbé teszi a termékét - mondta.

Mit tudhatnak rólunk 1 százalékért?

A TVE szerint a piackutatók vagy a kereskedelmi cégek marketingrészlegei a következőhöz hasonló jellemzést tudnak összeállítani valakiről, csak a kártyás vásárlásai alapján:

"Gazdag Péter 38 éves, Budapest egy külső kerületében lakik, ám a belvárosba jár át dolgozni. Az utat többnyire tömegközlekedéssel teszi meg, autóját csak hétvégenként használja. Péter egyedülálló, korábban ugyan néhány évig volt egy barátnője, ám a kapcsolat (vélhetőleg) nemrégiben megszakadt közöttük, a barátnője elköltözött tőle. Azóta Péternek csak alkalmi kapcsolatai voltak.

Míg Péter exbarátnője a vörösbort szerette, addig Péter sörivó, hetente néhány dobozzal fogyaszt belőle. Péter szabadidejében szeret a természetbe járni, szenvedélyesen sportol - elsősorban a futás vagy a kerékpározás érdekli - és esténként lefekvés előtt detektívregényeket olvas."


A Tudatos Vásárlók Egyesülete azt is kifogásolja, hogy a szorgos pontgyűjtögető vásárló jobbára csak a költései töredékét látja viszont, miközben a kereskedő az esetek többségében arra is ráveszi a vásárlót, hogy jóval többet vegyen, mint azt eredetileg tervezte. Mint ahogy azt a negyvenes családanyát is, aki elmesélte: "Volt, hogy azért vettem meg a pénztárnál egy csokit vagy rágót, hogy ezer forintra kerekítsem ki a végösszeget. Ezer forintonként ugyanis matricát kapok, azokat pedig gyűjtöm."

Kerestük a Tescót és a SuperShop Kft.-t is, hogy megkérdezzük, mit szólnak a TVE kritikájához, hogy arányosnak érzik-e az általuk adott kedvezményeket, valamint hogy mi lesz a sorsa a vásárlók adatainak, de nem akartak nyilatkozni.

 

 

 

Kié a magyar állam? -

 

Dr. Drábik János, Jakab István

Link a videóhoz

Műsor tartalma

Arcátlan világméretű, szervezett magánhatalmak birtokolják minden értékünket, ami a magyar államot jelenti.Az utolsó pillanatban vagyunk, hogy egy új alkotmánnyal megerősítsük a magyarság jogait ősi hazájához hűen. Orbán Viktor történelmi szerepet kapott, hogy megszilárdítsa a magyar államot. Vajon van elég tudatos gondolkodó, aki támogatná ezt a kezdeményezést?

Címkék

 
 
 

 

 

Támogatjuk a Magyar Művészeti Akadémia szerepének megerősítését

 


Állásfoglalás | 2012. november 29.

Nagy vihart kavart liberális körökben a kormányzat azon döntése, amely köztestületté emelte a mások mellett Makovecz Imre által megalapított Magyar Művészeti Akadémiát (MMA). Egy mostani törvényjavaslat értelmében a neves értelmiségieket tömörítő intézményhez kerül a Műcsarnok, amelynek korábbi - liberális - igazgatója máris lemondott. A Váralja Szövetség úgy véli, az MMA megerősödése révén nem csupán a magyar művészetek intézményrendszere vált gazdagabbá, hanem végre kialakult az alternatíva a tradíciókat gyalázó ellenkultúrával szemben. A Magyar Művészeti Akadémiának számos művészetből ismert személyiség tagja, így a Váralja Szövetség rendezvényein már korábban fellépők közül Csete György, Czakó Gábor, Jókai Anna, Kubik Anna és Melocco Miklós is.

» Közleményünket itt tekintheti meg