Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Végre odapörköl az IMF-nek a kormány! HURRÁ! 2012.10.09.

2012.10.09

 

Üdvözöljük, hogy Az IMF tárgyalásokra felkészülés során nyelvoktatással is segíti a magyar feleket a kormányunk! A 24 millió forint tisztességes és a lakosságunk részéről is elfogadható díjazás a félreértések csökkentése érdekében. A Kkr2009Group véleménye.

  • Megjelent: 2013.03.02. 10:27|
  • Forrás: HÍR24.hu Belföld

Angolórák, tolmácsolás, miniszteri beszédek írása - a szerződések a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumnál tovább tartanak, mint Varga Mihály tárca nélküli minisztersége.

 

23,7 millió forint értékben kötött a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium szerződéseket 2012 júniusa 2. óta Varga Mihály, vagyis az egyes nemzetközi pénzügyi szervezetekkel való kapcsolattartásért felelős tárca nélküli miniszter részére angolórákra, fordításra, tolmácsolásra és beszédek írására; illetve a nemzetközi szervezetekkel való kapcsolattartással összefüggő tanácsadásra.

A szerződések közül 19,9 milliónyi május végéig illetve októberig szól, de mivel Varga Mihályból nemzetgazdasági miniszter lesz, ugyanakkor továbbra is ő felel majd az IMF-tárgyalásokért, feltehetően az NGM áll majd jót értük.

A KIM Varga Mihály részére részére 120 órás egyéni angol nyelvi képzés tartására szerződött a Qualifive Oktató és Szolgáltató Betéti Társasággal 2012 októberétől 2013 októberéig. Szakmai egyéni nyelvoktatást 3500 forinttól kínálnak a nyelviskolák, a KIM – valószínűleg mert miniszterről volt szó – óránként 5000, összesen 600 000 forintról állapodott meg. A tárca egyébként a neves International House-szal is kötött egy szerződést, egyéni tematika szerint angol nyelvi képzés tartására, egész éven át, állami vezetőnként heti 2x2 tanóra időtartamban – ez összesen 5,5 millió forint, azaz ha egy vezető képzése kerül ennyibe, akkor körülbelül 2645 forintos óradíjat jelent.

Ugyancsak az egyes nemzetközi pénzügyi szervezetekkel való kapcsolattartásért felelős tárca nélküli miniszter részére kötött a KIM szerződést 2012 októbertől idén május 31-ig beszédek írására Orbán Viktor korábbi tanácsadójának, Doncsev Andrásnak a cégével a Qualiton Kft-vel, 2,4 millió forint értékben.

Végül tavaly júniustól idén május végéig két céggel is megállapodott a KIM Varga Mihály részére tolmácsolási és fordítási feladatok ellátására. Német nyelvű szinkrontolmácsolásra 6 millió forintos keretösszeggel a Suprex Kft-vel szerződtek - a cég neve annak idején akkor bukkant fel először a sajtóban, amikor 2001-ben megnyerte az Igazságügyi Minisztérium pályázatát európai uniós joganyagok szakfordítására. A Suprex, amelynek tulajdonosa a korábban Dávid Ibolyának és Orbán Viktornak is többször tolmácsoló, német tolmács Sulányi Péter, úgy nyert, hogy 1500 oldal fordítását vállalta – egy napon belül. Német és angol nyelvű tolmácsolásra és fordításra szerződött még ugyanezen időtartamra a KIM az E+I Tolmács és Szolgáltató Bt-vel, szintén 6 millió forintos keretösszeggel.

Mindenezeken túl még tavaly június és augusztus között összesen 3,8 millió forintot fizetett a minisztérium 5 tanácsadónak, akik az egyes nemzetközi pénzügyi szervezetekkel való kapcsolattartás tárgykörében adtak tanácsokat.

Ideje a magyar érdekeket is megvédeni!

 

Épp itt az ideje, hogy a kormány is igénybe vegye a hivatalos sajtó felületeit!

 

Elegünk volt a hivatalos média ferdítéseiből és hazugságaiból! 

A lakosságunk nyomorog, a kormány tehetetlen, mert az IMF álarc mögött

a kamathiénák érdekeinek a szolgálata áll!

 

 

A magyar lakosság nem hülye!

 

Elegünk volt az IMF diktálásaiból. A cáfolataiból is!

 

Magyarország élni akar és élni fog!

 

Nemzeti kormányunk van és az is marad!

 

Még akkor is, ha nincs hatalom a kezében,

mert a láthatatlanok kormányoznak Magyaroszágon!

 

Gratulálunk Orbán Viktornak,

hogy fizetett sajtókampányt

mert indítani

az IMF

 

és mindenféle pénzügyi hiéna ellen! 

    

2012.10.09.

  

 

Olvassátok el, hogyan tajtékzik a hivatalos média!

A fizetett hirdetést nem tudták visszautasítani, közzé kell tenniük!

HURRÁ! 

 


 

IMF-ellenes hirdetések a napilapokban

Tiszteletet, bizalmat, függetlenséget kér az IMF-től a kormány azokban a hirdetésekben, amelyek ma jelentek meg számos napilapban. Az Inter Media Group 200 millió forintért tervez és foglal médiát.

IMF-ellenes kormányzati hirdetések jelentek meg számos mai napilapban – számol be róla az Index és a Hvg.hu is. A kormány álláspontját kommunikáló printek a Napi Gazdaságban, a Magyar Nemzetben, a Magyar Hírlapban, a Népszavában, a Népszabadságban, a Metropolban és a Blikkben jelentek meg. Mivel ez a minden politikai oldalt és minden elérést lefedő print médiamix ritka és meglepő a kormányzati kommunikáció elmúlt éveiben, ezért láthatólag a baloldali és a bizonytalan szavazók felé is egyértelművé akarja tenni a kormány, hogy az IMF-fel szemben a magyar érdekeket védi.

 

Forrás: Zero2Zero Tumblr

 

200 millióval az IMF ellen

A kampány médiatervezését és vásárlását az Inter Media Group (IMG) végzi, amellyeloktóber 8-án kötött szerződést a Miniszterelnökség bruttó 200 millió 815 ezer 228 forint keretösszeg felhasználásáig. A Miniszterelnökség már március óta együtt dolgozik az ügynökséggel, az akkori éves, nettó 630 milliós médiatendert egyedüli ajánlattevőként nyerte az IMG. Korábban az uniós elnökség kampányának a médiaügynöksége is az IMG volt.

A mostani - akkor még titkos tartalmú - kampány első részletei október 4-én kerültek nyilvánosságra, amikor Miniszterelnökség „előre nem látható okkal” és „rendkívüli sürgősséggel” indokolta a közbeszerzési terv módosítását és a hirdetmény nélkül induló, meghívásos, tárgyalásos eljárást.

 

Forrás: Zero2Zero Tumblr

 

Egy nappal később az Index beszámolt róla, hogy az IMF miatt van szükség a kampány halaszthatatlan elindítására. Múlt héten még arról írtak a lapok, hogy a kormány kommunikációja arról szól majd, hogy a korábbi megállapodások Magyarország számára előnytelenek voltak, az Orbán-kormány viszont olyan feltételeket teremtett, amelyek előnyösek a nemzetgazdaság számára.

Hazugságokra épülne a kampány?

A most megjelent print hirdetések azonban ennél jóval erősebb karakterű állításokat fogalmaznak meg. Azt kommunikálják, hogy a Nemzetközi Valutaalap olyan kötelezettségeket próbál rákényszeríteni Magyarországra a pénzért cserébe, amelyek az ország érdekeivel, függetlenségével ellentétesek, továbbá tiszteletet és bizalmat követelünk az IMF-től.

Az állítások arra a tíz pontos listára épülnek, amelyet a Magyar Nemzet még szeptember 6-án szivárogtatott ki a sárvári kormánygyűlésről. Csakhogy szeptember 7-re a Nemzetközi Valutaalap cáfolta, hogy a lista valódi lenne, állításuk szerint „jelentős pontatlanságokat” tartalmaz, olyan követeléseket akar az Orbán-kormány az IMF nyakába varrni, melyeket soha nem kértek.

 

Forrás: Zero2Zero Tumblr

 

A nyitókép forrása

 

Az egyeztetések lezárultával a Nemzetközi Valutaalap egy előzetes véleményt hagyott a kormány részére, amelyben kitért azon területekre, ahol a gazdaságpolitikai intézkedések módosítása, illetve mélyebb kifejtése szükséges. Ilyen javaslat volt többek között

(1) a tranzakciós illeték Magyar Nemzeti Bank műveleteire való kiterjesztésének visszavonása,

(2) az adóbeszedés hatékonyságának növelése,

(3) az egykulcsos adórendszer felülvizsgálata,

(4) az állam méretének további csökkentése,

(5) a szociális támogatási rendszer célzottabbá tétele,

(6) a bankadó eltörlése,

(7) a közösségi közlekedés állami támogatásának felülvizsgálata és

(8) a helyi önkormányzatok kiadásainak mérséklése .

 

A saját véleményünk: 

(1) A Magyar Nemzeti Bank +6 % alapkamatot fizet, mint a többi európai tagállam! A magyar adófizetők pénzén parkoltatják és kamatoztatják Magyarországon a pénzt és így lopják ki a magyar állam és a magyar emberek szemét!

(2) Az adóbeszedés hatékonyságának növelése - szándékosan vonták ki a gazdaságból a pénzt a kereskedelmi bankok és még az így működő gazdaságból a beszedett adókat is az IMF viszi el kamatteher formájában! Persze, hogy szorgalmazza az adóbeszedés hatékonyságának a növelését, mert a magyar gazdaság minden manipuláció ellenére is képes még működni!

(3) Az egykulcsos adórendszer bevezetése elhamarkodott és korai volt Magyarországon, ahol a felső tízezer még a szabadrablás bűvöletében él és megérdemeltnek tekinti a milliárdjait, amit privatizációval szerzett, ugyanakkor a tisztességes és arányos társadalmi tehervállalás "önkéntesen" fel sem merül a szűk fejében.

(4) Az állam méretének további csökkentése a Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetésével bekövetkezik!

(5) A szociális támogatási rendszer az ország szégyene! A Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetésére van szükség!

(6) A bankadó eltörlése... NEM is az IMF lenne, ha kihagyta volna.... Szegény bankok!

(7) A közösségi közlekedés alapvető emberi jog! Ingyenes is lehetne Magyarországon, ha az IMF nem vinné ki kamatteher formájában az országból az adófizetők pénzét!

(8) A helyi önkormányzatok a lakosság alapvető szükségleteit sem képesek már kiszolgálni. A helyi önkormányzatok terheit és a helyi bürokráciát is a Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezéte fogja megszüntetni.

 

 

Ez egy jó jel volt a lakosság felé, de teljesen egyértelmű, hogy az IMF uralkodik az országban és a markában tartja a magyar kormányt!

 

Ki szórakozik kivel?

Nyugdíjcsökkentést is akar tőlünk az IMF

Megismerték a kormánypárti képviselők az IMF követeléseit. A honatyák szerda este Sárváron kaptak tájékoztatást a feltételekről – írja a Magyar Nemzet.

Az IMF követelései a következők: nyugdíjak csökkentése, nyugdíjkorhatár-emelés, családi pótlék csökkentése, személyijövedelemadó-emelés, privatizáció, utazási kedvezmények csökkentése, bürokrácialeépítés, általános, értékalapú ingatlanadó, önkormányzatok kiadásainak csökkentése, bankadó eltörlése, pénzjuttatás a bankszférának.

Ezen túl a megállapodás akadálya lehet a jegybanki tranzakciós adó, amely az Európai Központi Bank szerint veszélyezteti a magyar jegybank függetlenségét. A BruxInfó értesülése szerint az Európai Bizottság az ügyben várhatóan kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen szeptember 27-én.

A kemény feltételek ellenére Orbán Viktor miniszterelnök bízik abban, hogy ősszel megegyezéssel zárulnak az IMF/EU-hiteltárgyalások. A hitelkeret összegéről a kormányfő azt mondta, arról még nem esett szó, de 15 milliárd euró körüli összeg lehet.

Varga Mihály tárca nélküli miniszter szerint az IMF-megállapodás miatt módosítani kell a jövő évi költségvetés már elfogadott sarokszámait. A politikus szerint akkor kell átírni a büdzsét, ha a nemzetközi szervezetek kisebb gazdasági növekedéssel számolnak 2013-ban, mint a kormány.

 

Bennem több kérdés is felmerült:

Biztos, hogy az IMF pont ezeket követeli? Egyik másik pont valószínű, de az összes?

Mert így a kormány előtt több lehetőség is van:

1. Ők lesznek a hős lovagok, akik megvédenek bennünket, nem kötvén szerződést,- de akkor tudnunk kell, hogy "jujj lesz nekünk!"

2. Lehajtott fejjel - mit tehetünk kéztartással, ai IMf-re mutatva végrehajtják a megszorításokat - de akkor tudnunk kell, hogy "jujj lesz nekünk!"

Nem tudom, hány éves korig akarják emelni a nyugdíjkorhatárt, de minek, ha úgyse állnak már szóba az emberrel 45 év felett a munkáltatók. Ritka csoda számba megy, ha valaki "összeköttetés nélkül" 50 fölött munkát kap. Emelhetik a korhatárt az egekbe, hogy ne kelljen nyugdíjat fizetni, mert a temetőbe nem viszi ki a postás.

Ám ha az idősebb, aki már csak elvánszorog a munkahelyig, és ebbe ki is merül, elveszi a lehetőséget a fiatal elől, akkor az meg elmegy külföldre, ha még bír. Nem lesz, aki előállítsa azon szerencsések nyugdíját, akik időben elérték azt a korhatárt!

Mert ha még a családi pótlékot is csökkentik..... A gyerekvállalási hajlandóság, egyre kisebb azon pici rétegnél, akik még itthon lézengenek. Meg is értem. Ki az aki szívesen belöki a gyereket a bölcsibe mondjuk 6 előtt, lehúz 6-8-10-12 órát a munkahelyén (esetleg minimálbérért), majd mosolyogva, dalolva hazaszalad, kezében a gyerekkel, vigyorogva feltakarít (mint a reklámokban), vacsit rittyent, közben játszik a picivel. Szívesen látnék egy ilyen vigyorgó (nem vicsorgó!) anyukát közelről. És betegség esetén a nagyi nem jöhet szóba, mert annak még (ha van munkahely, és nem segélyből tengődik), dolgozni kell!

 

 

Magyarország - elitből is - jobbat érdemelne

Érthető, ha a kormányzó politikai elit tagjainak gyanús, miből élnek meg a kiskeresetűek, hiszen maguk aligha lennének képesek minimálbér-közeli fizetésből kijönni. Vélemény.

  
Kis Miklós 
2011. szeptember 23. 16:35
 
 
Bruttó 202 ezer forint alatt lehet majd a csökkenő nettó bére miatt kompenzációt kérnie annak, aki azt vallja a NAV-nak, nincs jövedelme a szürke-, feketegazdaságból.

Akadnak, akik fölháborodnak azon, hogy a kormány több millió embert potenciális adócsalónak néz.
 

Pedig a felvetés összefügg azzal, hogy a viszonylag magas keresetűek általában el sem tudják képzelni, hogyan lehet megélni bruttó 200 ezer vagy pláne bruttó 100 ezer forintból. „Biztos, hogy van még valami mellékes” – szokták mondani ezek a jobb módú emberek. 

Különösen így gondolhatja a politikai elit azon része, amelynek tagjai nem is ismerik a munka világát, produktív tevékenységet soha nem végeztek, mégis átlag fölött kerestek mindig. S még akár arra is lehetőségük van, hogy eltegyenek egy kis „mellékest”.

Igen, a minimálbér-közeli fizetésekből egyáltalán nem lehet megélni. Ezt a tényt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) évről évre kimutatja a létminimum számításakor. A létminimum minden alkalommal meghaladja a minimálbért. S nem pár forinttal. A létminimum 2010-ben 78 736 forint, míg ugyanekkor a nettó minimálbér 60 236 forint volt.

Igen, a minimálbér közelében kereső dolgozók – kivéve, ha van a háztartásban magasabb jövedelmű – a statisztika és a közgazdaságtan törvényei szerint nem is maradhatnának életben. Valóban, miből élnek meg ezek az emberek?

Nem tudjuk. Elég nehéz például elképzelni, hogy egy hipermarketben vagy egy diszkontláncban a pénztárosok szürkén kapják a fizetésüket. Ehhez túl nagy cégekről van szó. A politikai elit azonban szívesen hiszi azt, hogy akinek alacsony a fizetése, annak nyilván vannak eltitkolt bevételei. Ez olykor igaz, olykor nem.

A politikai-gazdasági elit rosszabbik részében keményen tartja magát az a hit is, hogy „van azért az embereknek pénze”, és egyszerűen tagadják a szegénység létezését. Egy igen-igen jómódú, a politikától már szerencsére visszavonult képviselő mondta zárt körben: nézzétek meg a mobiltelefonok számát! S mennyi pénzt elköltenek telefonálgatásra – érvelt a lakossági túlfogyasztás és az alacsony jövedelműek keményebb adóztatása mellett az egyébként nem éppen puritán életmódjáról ismert politikus. Cinizmusban rajta is túltett a vállalkozók azon – Fidesz-szimpatizáns - érdekképviselője, aki az egykulcsos, adócsökkentő szlovák minta mellett úgy érvelt: nem baj, ha lesznek éhséglázadások Magyarországon is, mint Szlovákiában, mivel annak PR-értéke lenne, a külföldi befektetők így látnák a kormány eltökéltségét a jóléti állam kiadásainak lefaragásában. 

A cinizmus és képmutatás netovábbja, amikor a magyar politikai-gazdasági elit egyes tagjai azzal érvelnek az egykulcsos adó mellett, hogy aki többet, jobban dolgozik, az jobban keres. Ők ugyanis pontosan tudják saját tapasztalatból, hogy a jó összeköttetések sokkal többet számítanak a munkánál. (Kivételek mindig vannak: találunk néhány olyat is, akik valóban tudásuk, tehetségük révén emelkedtek föl). Magyarországon az üzleti siker jellegzetes típusa az állammal folytatott gyümölcsöző üzleti viszony. Ehhez nem tehetséges menedzsment kell, hanem kapcsolatok és vastag arcbőr. 

A Világgazdasági Fórum versenyképességi vizsgálatában van egy olyan mérőszám, amely megmutatja, hogy egy adott országban a vezetők kiválasztásakor mennyiben számít a hozzáértés, s mennyiben számítanak a rokoni-baráti kapcsolatok. A szakmaiság a legfrissebb fölmérés eredménye szerint legjobban Svédországban számít. Magyarország ezen a listán 63. Megelőz bennünket többek között Szlovákia, Zambia, Trinidad és Tobago, Namíbia, Malawi. A munkás fizetése és a termelékenysége közötti összefüggés sem túl erős a felmérés szerint, ezen a listán az 58. helyen vagyunk. 
 

Svédországban az elit megérdemelten, a tehetsége, tudása miatt van a helyén, mégis elfogadhatónak tartja a progresszív adózást, a viszonylag alacsony bérkülönbségeket. Pedig Svédországban igaz lenne a hazai érvelés: aki keményen dolgozik, tehetséges, az följebb juthat. 

Magyarországon az érvelés hamis, a politikai-gazdasági elit azonban elég önző ahhoz, hogy bevezettesse az egykulcsos adózást. (Vegyük észre: az egykulcsos adózás programja nem egy adott politikai erő programja, a pártoknak itt csak a végrehajtó szerep jut. A szocialista kormány a korábbi ciklusban törvényt fogadtatott el egy kvázi egykulcsos adó bevezetéséről.)

A magyarázat a hazai és a svéd elit minősége közötti különbség.

Magyarország – elitből is – jobbat érdemelne. 

 

 

Kié a magyar állam? -

 

Dr. Drábik János, Jakab István

Link a videóhoz

Műsor tartalma

Arcátlan világméretű, szervezett magánhatalmak birtokolják minden értékünket, ami a magyar államot jelenti.Az utolsó pillanatban vagyunk, hogy egy új alkotmánnyal megerősítsük a magyarság jogait ősi hazájához hűen. Orbán Viktor történelmi szerepet kapott, hogy megszilárdítsa a magyar államot. Vajon van elég tudatos gondolkodó, aki támogatná ezt a kezdeményezést?

Címkék

 
 

 

 

 A szóba került hitelkeretek

A készenléti hitelkeret (Stand-by Arragement (SBA)) program kondícióit egyedi feltételekhez szabják, de van egy séma, ami alapján eljár az IMF. A hitelprogramnak jellemzően rövid a futamideje, hiszen likviditáspótlásról, nem pedig fejlesztési kölcsönről van szó, vagyis a rövid távú fizetésimérleg-zavarok helyreállítására szolgál. 
Az SBA programok jellemzően 12−24 hónapig futnak, de 36 hónapnál nem tovább. Az adósságtörlesztés a negyedévenkénti hozzáféréshez képest számított 45. hónapban kezdődik és a 60.-ban van maximálva. A finanszírozási költségeket ennyi idő alatt kell fenntartható pályára terelni hiteles gazdaságpolitikával. Ha ez nem sikerül, akkor lehetséges az IMF-program megújítása. A feltételek teljesülését általában a Valutaalap negyedévente ellenőrzi. Az SBA-csomagot jellemzően akkorára szabják, amekkora az adott ország − a magánszektor és az állam − egyéves külső refinanszírozási szükséglete. Az IMF sémája szerint az első három évben az érintett ország kvótájának 300 százaléka fölötti kölcsönre 200 bázispontos felárat számolnak, ami három év után 300 bázispontra módosul. A kamat mellé díjfizetés is társul, amelynek mértékét az országkvótához igazított skála szerint állapítja meg az IMF. Egy 15 milliárd eurós programra (korábban Varga Mihály is ekkora összegű hitelcsomagról beszélt), ami a magyar kvóta 1000 százalékát meríti ki, további 60 bázispontot kellene fizetni.  

Rugalmas hitelkeret: Flexible Credit Line (FCL) 
Ezt a hiteltípust az IMF erős gazdasági alapokkal rendelkező, megbízható gazdaságpolitikát folytató országoknak kínálja, valamint azoknak, amelyek megbízható "előélettel" rendelkeznek. Elsődleges célja a válság megelőzése, illetve a válságkezelés. Ehhez a hiteltípushoz a hagyományos IMF-hiteleknél szokásos szakaszolás és feltételek mellőzésével is hozzá lehet jutni, továbbá e hitelkeret sajátossága az is, hogy azonnal lehívható a teljes keret, amelyre más IMF hitelkonstrukcióknál nincs lehetőség. A hitelek hossza 6-12 hónap, a visszafizetése megegyezik a készenléti hitelével. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ez a program feltétel nélküli hitelnyújtás lenne. Az IMF 2009-ben három ország számára folyósított a rugalmas hitelkeretből: Mexikónak (48 milliárd USD), Lengyelországnak (21 milliárd USD), és Kolumbiának (10 milliárd USD).

A hitelnyújtás általában úgynevezett swap formájában történik, vagyis az IMF a hitelt igénybe vevő tagország a saját valutájáért cserébe SDR-t vagy más tagország valutáját adja el. A hitel visszafizetésekor ennek az ellenkezője történik.

 

A jelenben minden társadalmi-gazdasági probléma abból fakad, hogy a munkaerőpiac már nem tudja biztosítani az emberek szociális beillesztését a társadalomba.

A fogyasztói társadalom felélte a lakosság és a természeti környezetünk tartalékait!

Logikus következtetés, hogy a problémákat más gondolkozással kell megoldani, mint amivel keletkeztek. Az Orbán kormány egyetlen és legnagyobb tévedése, hogy a munkaközpontú társadalom erőltetését tűzte zászlóra.

Ez a tévedés még korrigálható. A korrekció reményében igyekszünk a történelem folyamán elsőként jelezni a kormány felé a lakossági igényt az FNA bevezetésére! Ha a polgári kormány nem lépi meg az FNA bevezetését, a szélsőséges politikai erők profitálhatnak: Friss látlelet a szegénységről!

Európai Polgári Kezdeményezések - EPK - Add a véleményed!

A víz és szennyvízhálózat emberi jog! Ehhez kell az EGYETÉRTŐ aláírásod SOS!

Cipruson bejelentették, hogy a szigetország 2014 júniusában tervezi bevezetni a garantált Alapjövedelmet

A hír azt bizonyítja, hogy valamennyi Eu tagállam hatáskörébe tartozik a döntés a Feltétel Nélküli Alapjövedelm bevezetéséről. Mindössze politikai szándék és akarat kérdése az adott tagállam részéről.

Ez a fajta megoldás a polgári demokrácia igazi győzelmét és a társadalmi kiegyezés alapját hozhatná el Magyarországnak is. Valamennyi politikai szereplőnek kormánypárti és ellenzéki oldalon az FNA elképzelés mentén sikerülhetne egészséges párbeszédet lebonyolítani és legalább ebben az egyetlen kérdésben együttműködni egymással.

Örömmel üdvözöljük a szigetországban megszületett politikai akaratot és a tiszteletre méltó döntést!

Továbbra is bízunk benne, hogy az Orbán kormány is elvégzi a szükséges közgazdasági számításokat és Ciprushoz hasonlóan olyan döntést hoz, amely az Alapjövedelem bevezetésével rántja ki a devizahiteleseket a bajból ugyanúgy, ahogy a többi elszegényedett társadalmi réteget is!  

Az Alapjövedelem egyetlen akadálya az irigység kultúrája lehetne, amit évszázadokkal ezelőtt a profitéhes tőke alapozott meg és ideje száműzni a társadalmi normák közül a devianciák sorába miután bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már nem képes a polgári demokrácia normái szerint működni.

A mai működésképelen rendszer alternatívája, a forradalom nélküli társadalmi változás útja az FNA! 

Az Alapjövedelem bevezetése az Eu tagállamok hatásköre! Mindössze politikai akarat kérdése és csupán a jelenleg is rendelkezésre álló állami pénzeszközök gazdaságélénkítő átcsoportosítását kívánja meg! 2013.08.09.

Ebből finanszírozzuk az FNA bevezetését!

Alapjövedelem – aláírásgyűjtés már 27 országban

május 1 -3

Népi kezdeményezés indult!

Népi kezdeményezés indult az Európai Unióban a Feltételi Nélküli Alapjövedelem bevezetése érdekében.

A kezdeményezés részletei és aláírási lehetőség: itt.

Jelenleg már mind a 27 uniós tagországban folyik az aláírásgyűjtés.

Az aláírásgyüjtés helyzetéről itt tájékozódhat.

 

 

Társadalmi Kiegyezést kezdeményezünk 2013.08.01.

Ezt is megoldja az ALAPJÖVEDELEM bevezetése!

 

 Választások 2014 - Lakossági szemmel

Az állam lehet a társadalmi átalakulás eszköze is

Az állam felruházása jogosultságokkal nem a tőke és a gazdasági uralom, hanem a nagy tömegek, a lakosság privilégiuma, joga és kötelezettsége

A magyar lakosság felismerte 2010-ben, hogy az alapvető társadalmi antagonizmus nem a kormányzás szintjén van. A megoldást tehát nem az államtól való eltávolodásban látta, amikor a kétharmados döntését meghozta.

A helyes irány továbbra is az állam megerősítése a jogaiban! Az állam a társadalmi átalakulás élére állhat, amennyiben él a nagy tömegek még megmaradt bizalmával.

A gazdasági antagonizmus az, amely ellen az államnak és a lakosságnak egymással együttműködve kell fellépnie.

Az állam dönthet úgy, hogy az egészséges társadalmi változások élére áll és a forradalom nélküli utat, az Alapjövedelem bevezetését mérföldkőnek tekinti amikor bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már egyre kevésbé képes megfelelni a polgári demokrácia normáinak!

 A drasztikus elszegényedés megindulása a 2008-as pénzügyi és gazdasági válsághoz köthető. A válságnak négy periódusa volt eddig Magyarországon. 2008. második felében tört ki a pénzpiaci válság, amely a megtakarítással rendelkezőket érintette. 2008−2009-ben visszaesett a foglalkoztatás, nőtt a munkanélküliség. Ezzel párhuzamosan a devizahitelek problémája is élesen megjelent. 2009−2011-ben az állami kiadásokat erőteljesen csökkentették, miközben nőttek a lakossági elvonások. Az egykulcsos SZJA bevezetése hátrányosan érintette az alacsony keresetűeket. 2011−2012-ben egyértelműen szűkítették a szociális és egészségügyi kiadásokat. A háztartások közel 81 százalékának nincs annyi tartaléka, hogy egy váratlan, nagyobb kiadást – 100 000 Ft nagyságban – ki tudjon fizetni. A fűtés hiánya 20 százalékról 27 százalékra nőtt az elmúlt két év alatt.

A válság elmúlt öt évében azok a negatív tendenciák erősödtek fel még jobban, amelyek a társadalom alsóbb rétegeit érintik hátrányosan. A szegénységnek nem csak a mértéke, hanem mélysége is hatalmas ütemben nőtt. Különösen jelentős volt a szegénységi kockázat növekedése a gyermekek és a fiatalok, az alacsony iskolázottságú és a roma háztartásfővel élők körében, valamint azok között, akik olyan háztartásban élnek, ahol a háztartásfő munkanélküli vagy inaktív.

A parlamenti pártok lemondtak a leszakadó rétegek felzárkóztatásáról, hiszen egyik pártnál sem jelent meg átfogó program a leszakadás további megakadályozására. Ha a folyamatokat nem tudja megfékezni az elit, akkor a szélsőséges politikai erők komolyan profitálhatnak ebből. 

 forrás: Totyik Tamás 

 

 

A mappában található képek előnézete Magyarságtudat