Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ángyán József rendszerváltásra vár 2012.11.09.

Alapjövedelem – aláírásgyűjtés már 27 országban

A kezdeményezés részletei és aláírási lehetőség: itt.
Jelenleg már mind a 27 uniós tagországban folyik az aláírásgyűjtés.Az aláírásgyüjtés helyzetéről itt tájékozódhat.
Ebből finanszírozzuk az FNA bevezetését!

 

 

 

FÖLDTÖRVÉNY

 

Földhelyzet Magyarországon 2013

2013.06.24

 A spekulációs földszerző tőkének azért fő célpontja ma a magyar határ, mert birtokviszonyainkban mindenki mindenkinek ellensége, könyékig ér a korrupció, és a tényleges gazdálkodási viszonyokról érdemi beszámolóval senki nem tartozik senkinek.

Földadóról pedig, amely ezt rendbe tenné, még beszélni sem szabad. Pedig egy olyan földadórendszer, amely a saját területek használóit nullaszázalékos kulccsal segítené, a munka nélkül birtokjövedelmet szerzőket pedig közteherviselésre kötelezné, hamar összegereblyézné a viszonyokat.

Orbán Viktor nem szavazott 2013.06.21.

Földtörvény szavazás 2013.06.21.

Földtörvény előzmény - Gazdák harca

 2013-06-26. 18:46

 

 

 

Földrablás és a tüzelő oligarcha: Ángyán rendszerváltásra vár

2012. november 9. 07:40 , Legutóbb frissítve: 2012. november 9. 12:39 Fónai Imre
Ángyán József még tagja a Fidesz-frakciónak, igaz, a lejárató kampány már folyik ellene, s úgy tudja, a gödöllői egyetem dékánja, rektora is kapott már vele kapcsolatos „feladatot”. A somogyi földbérleti ügyekkel kapcsolatos vizsgálattal karácsonyra készül el. Ángyán József ex agrár államtitkár, egyetemi tanár a hosszú hétvégén szűkebb pátriájában, Somogyban járt.
 

Az oligarcha visszalőtt? Beállna Csányi Sándor sertéstenyészetébe?

(Amikor Orbán Viktor meglátogatta a Csányi-farmot, akkor és ott mondta az egyik leggazdagabb magyar: szívesen alkalmazná az import miatt őt bíráló Ángyánt valamelyik sertéstenyészetében, „mondjon egy összeget és azt megadja neki, fizetésnek” – a szerző).


– Az ember annyit ér, amennyit használni tud másoknak, és nem annyit, amennyi a vagyona – felelte Ángyán József. – „Sikerdíjat” a bankár úr már korábban is ajánlott nekem, ha szerzek a cégei számára sertést Magyarországon. Ez akkor történt, amikor a dioxinbotrány kapcsán kiderült, hogy részben külföldi (éppen német) alapanyagból állítják elő „hungarikum” húsipari termékeiket egyes cégek. Akkor azt üzentem vissza, hogy a „tocsikolás” helyett fizessen inkább egy kicsivel többet a tenyésztőknek, s lesz majd újra magyar sertéshús is. Egyébiránt azt hiszem, elégséges Csányi úrnak, ha Benedek Fülöp volt szocialista államtitkár tanácsait hallgatja. Csányi úr egyébként nincs egyedül az „eladó az egész világ”, vagy a „mindenki megvehető” mentalitásával és világlátásával. A politika hátterében több, hasonlóan erős tőkeérdekeltség áll, amelyek egymással szoros kapcsolatban vannak. A három legnagyobb, a Csányi-, a Leisztinger- és a Nyerges-féle agráripari birodalom évi több mint tízmilliárd forintot emel ki az agrárkasszából. Csak ez a három érdekeltség ötvenezer hektár körüli területre vesz fel területalapú támogatást. Nos, ezek a körök nem érdekeltek a számomra fontos gazdálkodó családok, a helyi gazdaság és a helyi közösségek megerősítésében. Ők maguk tartanak igényt az erőforrásokra, a támogatásokra és a fejlesztési pénzekre. Lehet persze itt politikai „színezeteket” is kötni az egyes csoportokhoz, de sokkal erősebb az a tőkeérdek, ami ezeket egymáshoz köti. Így lehet az MSZP-kormányok (jogerősen felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt) államtitkára a polgári oldalhoz sorolt Csányi Sándor főtanácsadója. A gazdasági háttérérdek a legerősebb szál, ami összeköti ezeket a köröket, és ennek érvényesítésére együtt használják a politikát. Ehhez én nem akarok és nem is fogok asszisztálni!

– Milyen érdekes: egy fideszes képviselő exállamtitkárt az ellenzéki sajtó „nyilatkoztat”, a kormánypárti média meg támadja. A Magyar Nemzet azt írta a minap, hogy „Ángyán azokat az adatokat veszi figyelembe a koncepciós eljárás szabályainak megfelelően, ami a prekoncepciójának megfelel. Azt mondja, Fidesz-közeli oligarchák kapják a földeket, miközben az MSZP nagybirtokosai piros traktorjaikon ülve röhögnek a markukba...”
– A Nemzeti Földalapkezelő Szervezet (NFA) honlapján közzétett hivatalos adatok alapján három megye valamennyi földbérleti pályázati eredményét válogatás nélkül és
teljes körűen feldolgoztam, így a következtetéseimet az eddig bérbe adott földterület 55 százaléka alapján fogalmaztam meg. Nem az én vizsgálataim, hanem a Simicska-féle Magyar Nemzet megrendelt irománya alapul bediktált prekoncepciókon. Egyébként ettől függetlenül egyetlen porcikám sem kívánja, hogy visszajöjjenek a szocialisták, mert súlyos bűnöket követtek el a vidék, a parasztság ellen. Kétezerötben a gazdákkal én is ott tüntettem három héten keresztül a Kossuth téren Gyurcsány ellen, ott álltam a platón, és a bőrömet vittem én is a vásárra. Ha akkor azt mondom annak a negyvenezer embernek hogy gyerünk, akkor betörtek volna a Parlamentbe is. Végtelenül sajnálnám hát, ha az lenne ennek a mostani földrablásnak a következménye, hogy valóban megint ezeket a „senkiházikat” hozná helyzetbe. De a mások bűne nem jogosít fel bennünket arra, hogy mi is vétkezzünk! Ám ha ezt szóvá teszem, akkor meg azt mondják, hogy „lám, összenőtt, ami összetartozik, a Népszabadság meg a 168 óra hozzák Ángyán anyagait és nyilatkozatait!” De hát hogy lenne másképp, ha a kormányoldalon szilencium van elrendelve, tiltólistán vagyok, szóba sem lehet hozni a földügyeket...

  Az egyetlen szabad ember a Fidesz-frakcióban, hallja vissza néhanapján Ángyán József magáról Az egyetlen szabad ember a Fidesz-frakcióban, hallja vissza néhanapján Ángyán József magáról



– Ezek a „támadások” nem veszik el a kedvét? Mit gondol, meddig maradhat a Fidesz-frakció tagja? A parlamenti üléstermen kívül, amikor más nem látja, akad, aki frakciótársai közül hátba veregeti?
– Nem magamért, hanem a gazdatársadalomért, a vidéki közösségek és a magyarság megmaradásáért, egyúttal a saját gyermekeimért, unokáimért, az ő jövőjükért küzdök, ezért a támadások – azzal a sok szeretettel együtt, ami minden irányból felém árad – megsokszorozzák az erőmet. A frakció – úgy tapasztalom – megosztott. Az egyik képviselőtársam egyenesen azt mondta nekem: „De irigyellek professzor úr, te vagy az egyetlen szabad ember a frakcióban.” Jó néhányan nem értenek egyet azzal, ami történik, és – akárcsak az emberek – ők is pontosan azt gondolják, amit én mondok, csak nem mernek kiállni vele a párt vagy a frakció nyilvánossága elé. Másrészt viszont a frakció egy része kifejezetten ellenségesen viszonyul hozzám, mintha nem maguk a földügyek, hanem én lennék a baj okozója. A Magyar Hírlapban megjelent cikk, amelyhez Bayer Zsolt adta a nevét, már ennek a helyzetnek a kivetülése. Ezzel az akcióval feltehetőleg előkészítik a kizárásomat, ugyanis előtte az embereknek el kell magyarázni, hogy mi a baj velem. A lejárató kampány egyébként már korábban, az MTI nyári akciójával elindult. Értesültem arról is, hogy az egyetem rektora, dékánja is kapott velem kapcsolatban „feladatot”.

– Szűkebb pátriájában, Somogyban mit szólnak a rokonok, az édesapja nem mondja, hogy fiam, jobb a békesség?
– Jobb lenne persze a békesség, de ez nem lehet azonos a vidék, a falvak, a helyi közösségek pusztulásának végső nyugalmával. Abban a modern kétpártiságban, amelyben az egyik oldalon a spekuláns tőkeérdekek, a másik oldalon pedig a helyi közösségek értékei és érdekei állnak, én ez utóbbiak pártján vagyok, és ha harcolni kell ezekért az értékekért, akkor én sem maradhatok tétlen. Érti és megérti ezt a kuláklistára került parasztcsaládból származó, első generációs értelmiségi édesapám is. És – bár természetesen félt engem – támogat ebben a küzdelemben, mint ahogyan testvéreim, drága feleségem és gyermekeim is ugyanezt teszik. E nélkül a szeretetteljes háttér, környezet nélkül azt hiszem, esélyem sem lenne a sikerre.

– Somogyban is vannak
gyanús földbérleti ügyek? Hol tart a vizsgálata a megyét érintően, hiszen azt nyilatkozta a minap, hogy Somogyból is hall disznóságokról?
– Somogyból is rengeteg jelzést kaptam, ami arra utal, hogy itt is lehettek visszaélések. Említhetném Kálmáncsát, vagy Hetes-Somogysárdot, ahol a helybéli gazdák úgy vélik, hogy – hasonlóan a botrányokról elhíresült más megyékbeli társaikhoz – nekik sem volt esélyük nyerni. A földforgalmi törvény parlamenti és azon kívüli fontos vitája mellett terveim szerint karácsonyra elkészítem a negyedik jelentést is a földhaszonbérleti pályázatokról, és ebben már Somogy adatait is igyekszem szerepeltetni. Addig a somogyi földbérletekről nem kívánok nyilatkozni, amíg az adatokat fel nem dolgoztam, és megállapításaimat tényekkel nem tudom alátámasztani.

Fazekas Sándor miniszter is csupán szerénységre intette önt egy interjúban, de próbálta-e már valaki megcáfolni állításait a földbérleti pályázatokról? Persze utódja, Budai Gyula is megmondta: az unokaöccse apósa nem rokon...
– Az interjúban miniszter úr egyebek mellett „a szerénység erényére” hívta fel a figyelmemet, ezért az ugyanebben a lapban megjelent válaszomban csak „halkan és szerényen”, ám tényszerűen cáfoltam néhány bántóan valótlan állítását. Egyúttal „az igazmondás erényére és a tények tiszteletére” valamint arra hívtam fel szíves figyelmét, hogy a hamis állítások a makacs ismételgetéstől sem válnak igazakká, még akkor sem, ha az ismételgető a végén már maga is kezdi elhinni azokat. Az állami földbérletekkel kapcsolatos megállapításaimat mindezidáig sem részleteiben, sem egészében nem cáfolta senki. Az emberek a jelentéseim nélkül is látják, hogy változatlanul a Nyergesek, a Csányik, a Leisztingerek, a Forgácsok és Raskók használják, az új pályázati rendszerben pedig a Mészárosok, az Antalffyk, a Zimmermannok, a Flierek és Kanyokok kapják ezerhektár számra az állami földeket. A „keveseknek sokat, sokaknak keveset vagy semmit” elv gyakorlati érvényesülését jól szemléltetik a vizsgálataim eredményei. Ez egy olyan tudatos pályáztatási stratégiára utal, amely a területek nem több mint 15-25 százalékát sok apró egységben kis érdekeltségeknek szétszórja, miközben – a jelek szerint előzetes megállapodás alapján – a területek 75-85 százaléka egy szűk kör nagy érdekeltségeihez kerül. A sajtónyilvános propaganda és a népnek szóló kommunikáció eközben a sok kicsit mutatja, és hallgat a nagy, erős érdekérvényesítő képességű nyertesekről, előnyben részesített érdekcsoportokról. A tragikus a dologban egyebek mellett az, hogy a valamihez azért hozzájutott kicsik még ezért is hálásak az „uraiknak”, és hajlandóak az egész rendszert nyilvánosan védelmükbe venni.

– Professzor úr, mi lesz a vidékkel, azokkal a gazdákkal, akik újra csalódtak? Jöhet-e egy új szervezet, egy új párt, amelyik fölvállalja a vidék képviseletét? El tudja képzelni magát egy ilyenben, netán egy ilyennek az élén?
– A tőkés nagybirtokosi érdekkörnél van a gazdasági erő, képviselőik a mai politikában is erőteljesen jelen vannak. A másik kör az európai léptékkel mért kis- és közepes egyéni, családi gazdaságok. Ennek a kisgazda társadalomnak ma nincs tisztességes képviselete, mert felmorzsolta a politika. A Fidesz láthatóan e két kör között próbál lavírozni. Ahhoz, hogy a szavazóit megtartsa, a vidékstratégiában megfogalmazott célokról kell beszélnie, ám a háttérből irányító gazdasági érdekkörök igényeinek kell igazából megfelelnie. Ilyen igény a nagy állattartó telepekkel és élelmiszeripari kapacitásokkal rendelkező érdekeltségek részéről a gyakorlatilag korlátlan birtokméret engedélyezése a földbérletnél. Bár a földforgalmi törvény tervezete formálisan rögzíti, hogy ez legfeljebb 1200 hektár lehet, ami egyébként Európában már önmagában is gigantikus birtokméret, de a társaság saját tagjaitól vagy részvényeseitől bérelt földterülete nem számít ide, magyarán szinte korlátlanul bővíthető a terület. Ez a folyamat a dél-amerikai tőkés nagybirtokrendszer kialakulása felé visz: a föld kevesek kezén koncentrálódik, az emberek pedig tömegével szorulnak ki a földművelésből. Ez a gazdatársadalom és a vidék pusztulásához, és ezzel ez egész társadalom megnyomorodásához vezet. Ezt nem lehet hagyni, idáig egyszerűen nem fajulhatnak a dolgok. Túléltünk tatárt, törököt, olyan helyzet nincs, amelyből ne lenne kiút. Ehhez persze meg kell szerveződnie a gazdatársadalomnak és a vidéknek. Ezt a folyamatot siettetni nem, de segíteni annál inkább lehet. Ami pedig az én lehetséges szerepemet illeti: ha az ember elmúlt hatvan éves, és szép családja, öt felnőtt gyermeke van, kétszer is meggondolja, hogy ezen a mai politikai terepen egy olyan kalandra vállalkozzon, mint amilyen egy valóban rendszerváltó mozgalom elindítása. Ez az emberpróbáló feladat már valószínűleg másra vár.  

– Valóban komolyan gondolja, amit mondani szokott, hogy „ha a jog nem az erkölcsön alapul, akkor nagyon nagy a baj”? A jog még csak-csak, de a politika…
– Számomra döbbenetes cikk jelent meg a minap a polgári napilapnak mondott Magyar Nemzetben. Azt fejtegeti a szerző, hogy a politika maga a hazugság, aki pedig ezt nem fogadja el, az ne is próbálkozzon ezen a terepen. Azt sugallja, hogy ebbe bele kell törődnünk. Én nem akarom elfogadni, hogy a politikának így kell működnie. Én hiszek egy olyan új világ eljövetelében, amelyben a politika és a jog alapja is az emberség, az igazság, a jóság, a szépség és a szentség, a közös értékeink és az erkölcs lesz. Erre mondhatják, hogy naivitás, de hazugságra, csalásra, a másokon átgázoló, mohó, zsákmányszerző erőszakra nem lehet jövőt építeni.  Így a köz által fenntartott állam is érdekcsoportok kijárójává silányodik. Lehet, hogy én már nem érem meg, de szerény eszközeimmel mindent megteszek azért, hogy ez ne így legyen. Bogár László ide vágó fontos tételmondata 2009-ből: „Két éven belül eldől, hogy a következő rezsim egy eltűnő, bukásra ítélt világ utolsó, vagy egy új világ első kormánya lesz.” Én komolyan azt hittem, hogy egy új világ első kormányához szegődöm, de ma már nem vagyok erről meggyőződve, máshoz viszont semmilyen módon nem akarok asszisztálni. Nem az úgynevezett „rendszerváltó elitek” cserélgetésére, hanem valódi rendszerváltásra van szükség! Ha ennek eljön az ideje, és én ezt megérem, akkor erőmhöz mérten én is ki szeretném még venni a részem a változtatásból.

Egekben a krumpli ára 2013.08.15.

 

OLVASS TOVÁBB

 A vidék reménysége az ujjáalakult Kisgazdapárt 2013. JÚLIUS

 

TASZ-tanácsok polgári engedetlenkedőknek

 
2013. február 11. hétfő, 13.18

A tüntetések apropóján összegyűjtöttük azokat a fontos szempontokat, amiket mindenkinek, aki csatlakozik az utcai rendezvényekhez, ajánlunk megismerni, megfontolni.

A szólásszabadság az egyéni önkifejezés alapja és a társadalmi fejlődés előfeltétele. Történelmi példák bizonyítják, hogy a társadalomra jótékony hatású lehet, ha a véleménynyilvánítás igazságtalan, alapjogsértő jogszabályokkal szembeni kritika vagy engedetlenség formáját ölti.

A TASZ támogatja a szólásszabadságot, de senkit nem bátorít arra, hogy törvényt szegjen vagy a hatóságnak ellenszegüljön. Mindenkinek joga van kifejezni a véleményét, akár különleges módon vagy szélsőséges hangnemben is. Az viszont nem alapvető jog, hogy mindenki azt csináljon, amit akar, tekintet nélkül mások jogaira vagy a jogrendre.

Szólás és gyülekezés

Mindenki kinyilváníthatja a véleményét a közterületen (utcákon, tereken, parkokban, aluljárókban stb.) szóban, írásban, szimbólumokkal és sok más módon. A közterületeken gyűléseket, demonstrációkat is lehet szervezni, melyeken bárki részt vehet. A közterületi rendezvényeket – a spontán gyűlések kivételével – előzetesen be kell jelenteni a rendőrségnek.

Gyülekezési szempontból nem számítanak közterületnek a közhivatalok helyiségei, az iskolák, az egyetemi épületek, az egészségügyi intézmények, a bevásárlóközpontok, ahol a nyitvatartási időben, a házirend betartásával tarthatnak véleménynyilvánító gyűléseket az egyébként is belépésre jogosultak.

A nem nyilvános magánterületen a rendezvények megtartásához a terület tulajdonosának vagy használójának engedélye szükséges.

Bejelentett rendezvényen kívül a közterület birtokbavétele (pl. hídfoglalás) vagy épületek elfoglalása (pl. egyetemfoglalás) jogszerűtlen lehet, és a tett súlyától és következményeitől függően akár bűncselekménynek vagy szabálysértésnek is minősülhet.

A TASZ javaslatai:

- ha nincs elháríthatatlan akadálya, előzetesen jelentsétek be a köztéri rendezvényeket;

- ha épületekben szeretnétek demonstrálni, előtte nézzétek át az intézmény belső szabályait;

- próbáljatok megegyezni az intézmény vezetésével, és ne akadályozzátok az intézmény működését.

- további információkért olvassátok el a TASZ gyülekezési jogi kisokosát.

Polgári engedetlenség

Polgári engedetlenségnek nevezzük, ha egy ember vagy csoport szándékosan azért követ el törvénysértést, hogy igazságtalan, méltánytalan, alapjogsértő szabályozásra vagy hatósági gyakorlatra hívja fel a közfigyelmet. Ilyen tettre akkor kerül sor, ha nincs más eszköz az elfogadhatatlan helyzet megváltoztatására. A polgári engedetlenség jellemzője, hogy nem jár erőszakkal, rongálással, és nem sérti mások alapvető jogait. Az engedetlenkedő tudja, hogy tette jogi felelősségre vonással járhat, és vállalja a hátrányos következmények kockázatát.

Előfordul, hogy az engedetlenkedők demonstratív módon direkt a kifogásolt szabályt sértik meg (pl. azért visel valaki bizonyos politikai jelképeket, mert a törvény tiltja azt). Vannak esetek, amikor ez nem lehetséges, ezért a résztvevők más jogszabály megsértésével hívják fel a közfigyelmet a problémára (pl. megszállják az egyetem épületét, mert diszkriminatív a felvételi rendszer).

A polgári engedetlenkedő indokoltan várhat el társadalmi szolidaritást, és bízhat a kifogásolt szabályozás vagy gyakorlat megváltoztatásában, de ehhez el kell fogadnia, hogy cselekedete joghátránnyal járhat számára. A jogrendszerben nem magáért a polgári engedetlenségért vagy a vélemény tartalmáért járhat büntetés, hanem az engedetlenség keretében elkövetett jogszabálysértésért. Bár a magyar joggyakorlat ebben még bizonytalan, a TASZ szerint nem járhat büntetés a polgári engedetlenségért akkor, ha a kifogásolt szabály alapvető jogot sért.

A TASZ javaslatai:

- ha polgári engedetlenség céljából törvénysértésre készültök, előzetesen tájékozódjatok a várható joghátrányokról;

- törekedjetek arra, hogy a törvénysértés ne legyen aránytalanul nagyobb a kifogásolt jogtalanságnál;

- próbáljátok a nyilvánosság számára világosan megfogalmazni, mi a polgári engedetlenség indoka;

- ha lehetséges, ne akadályozzátok a szükségesnél jobban a közintézmények működését;

- őrizzétek meg az engedetlenség békés jellegét, és kerüljétek az ellenszegülést a rendőri vagy más hatósági intézkedéssel szemben.

Rebellió

Demokráciában nincs indok a jogrend semmibevételére, erőszakos megmozdulásra, vandalizmusra.

Amíg van lehetőség a jogszerű és békés véleménynyilvánításra és politikai cselekvésre, addig kerülni kell a lázadást. Akik mégis a békétlen, törvénytelen megoldásokat preferálják, és nem fogadják el a hatósági fellépést és a szankciókat, azoknak számolniuk kell szabadságjogaik jelentős korlátozásával.

A TASZ javaslatai:

- fegyveresen vagy más veszélyes eszközökkel felfegyverkezve ne vegyetek részt demonstráción;

- ha a rendőrségi kényszerítő eszközt alkalmaz, kerüljétek az ellenállást, mert az még drasztikusabb fellépést eredményezhet;

- ha rendőrségi őrizetbe kerültök, tájékoztatást kérhettek az őrizet okáról és várható időtartamáról, ügyvédet hívhattok vagy kérhetitek védőügyvéd kirendelését, a 18. év alattiaknak joguk van kapcsolatba lépni szüleikkel;

- az igazoltatáskor, az előállítás során, vagy az őrizet idején ért jogsértés miatt panaszt tehettek;

- további információkért olvassátok el a TASZ tájékoztatóját

TÖLTSÉTEK LE ITT A NYOMTATHATÓ VÁLTOZATOT


 

 EZ IS ÉRDEKELHET, OLVASS TOVÁBB

Európai Polgári Kezdeményezések - EPK - Add a véleményed!

A víz és szennyvízhálózat emberi jog! Ehhez kell az EGYETÉRTŐ aláírásod SOS!

Cipruson bejelentették, hogy a szigetország 2014 júniusában tervezi bevezetni a garantált Alapjövedelmet

A hír azt bizonyítja, hogy valamennyi Eu tagállam hatáskörébe tartozik a döntés a Feltétel Nélküli Alapjövedelm bevezetéséről. Mindössze politikai szándék és akarat kérdése az adott tagállam részéről.

Ez a fajta megoldás a polgári demokrácia igazi győzelmét és a társadalmi kiegyezés alapját hozhatná el Magyarországnak is. Valamennyi politikai szereplőnek kormánypárti és ellenzéki oldalon az FNA elképzelés mentén sikerülhetne egészséges párbeszédet lebonyolítani és legalább ebben az egyetlen kérdésben együttműködni egymással.

Örömmel üdvözöljük a szigetországban megszületett politikai akaratot és a tiszteletre méltó döntést!

Továbbra is bízunk benne, hogy az Orbán kormány is elvégzi a szükséges közgazdasági számításokat és Ciprushoz hasonlóan olyan döntést hoz, amely az Alapjövedelem bevezetésével rántja ki a devizahiteleseket a bajból ugyanúgy, ahogy a többi elszegényedett társadalmi réteget is!  

Az Alapjövedelem egyetlen akadálya az irigység kultúrája lehetne, amit évszázadokkal ezelőtt a profitéhes tőke alapozott meg és ideje száműzni a társadalmi normák közül a devianciák sorába miután bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már nem képes a polgári demokrácia normái szerint működni.

A mai működésképelen rendszer alternatívája, a forradalom nélküli társadalmi változás útja az FNA!

Az Alapjövedelem bevezetése az Eu tagállamok hatásköre! Mindössze politikai akarat kérdése és csupán a jelenleg is rendelkezésre álló állami pénzeszközök gazdaságélénkítő átcsoportosítását kívánja meg! 2013.08.09.

 

Takáts Péter - Feltétel nélküli alapjövedelem

Gondolatok egy konferencia nyomán A Basel melletti Dornachban kétnapos konferenciát tartottak abból az alkalomból, hogy a kezdeményező svájci emberek, Ursula Piffaretti és Enno Schmidt, és a hozzájuk csatlakozott számos csoport és magánember kezdeményezése a népszavazásra és az ehhez kapcsolódó aláírásgyűjtésre elérte a 75 ezres aláírásszámot. Az akció 2011. áprilisában indult el, a svájci hivatalos közlönyben való kihirdetéssel, és 2012. októberében fejeződik be. Így a kérdés ma már nem az, hogy sikerül-e a 100 ezer aláírás összegyűjtése, hanem az, hogy mennyivel lesz több aláírás, mint a kötelező mennyiség. A 100 ezer aláírást egyébként azért kívánják összegyűjteni, hogy a svájci alkotmány módosítását a parlamentnek kötelező legyen végrehajtani.

 ALAPJÖVEDELEM

 

 

Mi ott voltunk az Ökoklikk hétvégén Galgahévízen!

2013. május 17-18-19

Köszönjük, hogy elfogadhattuk a meghívást! A 3 nap folyamán megismerhettük az elmúlt 20-23 év rögös útját, a gazdasági válságból kivezető társadalmi és gazdasági együttműködés alternatív megoldásait.

Arról is meggyőződhettünk, hogy a fenntartható fejlődés jegyében ez az egyetlen élhető életforma. A technológia már a rendelkezésünkre áll és folyamatos a fejlődés! Az ökotudatos szemlélet is kialakult, illetve egyre népszerűbbé válik a társadalmunkban a gazdasági válságnak köszönhetően.

Egyetlen területen kellene még előre lépni és tudatossá válni az egyének szintjén!

A közösségi szemlélet, ami a szabad és önfenntartó kulturális kreatív kis civil baráti közösség lételeme, ma még kevéssé ismert. Pedig ez a fajta hierarchia nélküli együttműködés a civil emberek között sokkal több figyelmet érdemelne.

Meggyőződésünk, hogy ez az egyetlen elem hiányzik ahhoz, hogy az Ökofalu megteljen élettel és a komplex megoldások az egyéni célok mentén a társadalmi életet is élvezetessé, értékteremtővé tegyék.

Egy-egy település akkor teheti önmagát sikeressé és önfenntartóvá, ha az ott letelepülő családok hajlandók bekapcsolódni a közösségi életbe, a szabadidejükben is képessé válnak együttműködni egymással! Szabad akaratukból és saját kedvtelésükre szépítgetik a környezetüket, megosztják egymással a tehetségüket, kreativitásukat, önzetlenül átadják a tudásukat és tapasztalataikat egymásnak, illetve a megszülető új generációknak.

Óriási fejlődési irány nyílt meg az emberiség előtt!

A most kifejlődő szabad közösségekben és az általuk létrehozott szociális formákban a kielégülést az emberek a közösen megfogalmazott feladat és a hozzá kapcsolódó munka szeretetében találják meg! 


 

VÁLASZTÁSOK 2014 - LAKOSSÁGI SZEMMEL

 

Választások 2014 - Lakossági szemmel

Az állam lehet a társadalmi átalakulás eszköze is

Az állam felruházása jogosultságokkal nem a tőke és a gazdasági uralom, hanem a nagy tömegek, a lakosság privilégiuma, joga és kötelezettsége

A magyar lakosság felismerte 2010-ben, hogy az alapvető társadalmi antagonizmus nem a kormányzás szintjén van. A megoldást tehát nem az államtól való eltávolodásban látta, amikor a kétharmados döntését meghozta.

A helyes irány továbbra is az állam megerősítése a jogaiban! Az állam a társadalmi átalakulás élére állhat, amennyiben él a nagy tömegek még megmaradt bizalmával.

A gazdasági antagonizmus az, amely ellen az államnak és a lakosságnak egymással együttműködve kell fellépnie.

Az állam dönthet úgy, hogy az egészséges társadalmi változások élére áll és a forradalom nélküli utat, az Alapjövedelem bevezetését mérföldkőnek tekinti amikor bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már egyre kevésbé képes megfelelni a polgári demokrácia normáinak!

Ha a polgári kormány nem lépi meg az FNA bevezetését, a szélsőséges politikai erők profitálhatnak: Friss látlelet a szegénységről!

 

 

 

 

 

 

A mappában található képek előnézete Ökoklikk hétvége Galgahévíz